در صورتیکه در رابطه با موضوع

چگونه ویزای همراه ترکیه بگیرم؟ | ویزای تجاری ترکیه
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
29 شهریور 1401
5
چگونه ویزای همراه ترکیه بگیرم؟ | ویزای تجاری ترکیه

چگونه ویزای همراه ترکیه بگیرم؟ | ویزای تجاری ترکیه

شما در این مقاله میخوانید

سالانه افراد زیادی به علت های مختلف از ایران به ترکیه برای اقامت مهاجرت میکنند، هزینه های ارزان نسب به دیگر کشورها و نزدیک بودن آن به ایران علت بسیاری از افراد برای انتخاب مهاجرت به این کشور میباشد. از این رو لازم دانستیم تا اطلاعاتی را درباره شرایط اخذ ویزای همراه ترکیه برای افرادی که قصد اقامت در ترکیه به همراه همسر و فرزندان و خانواده خود دارند در اختیار شما قرار دهیم. متقاضیان مهاجرت به ترکیه از راه های مختلفی میتوانند به این کشور مهاجرت کنند مانند: سرمایه گذاری، تولد فرزند، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، ازدواج کردن با تبعه کشور ترکیه و یا از طریق پناهندگی در ترکیه اقامت پیدا کنند.

 

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

در این مقاله سعی داریم سوالات شما را که از قبیل: انواع ویزای همراه ترکیه، شرایط اخذ ویزا، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا، شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی، شرایط ویزای همراه کاری، شرایط ویزای همراه سرمایه گذاری، هزینه اخذ ویزا چقدر میباشد و بررسی هزینه زندگی در ترکیه و  دیگر سوالاتی که ممکن است برای شما به وجود بیاید بپردازیم، با ما در ادامه همراه باشید...

 

شرایط و مدارک اخذ ویزای همراه ترکیه

ویزای همراه ترکیه را کسانی میتوانند برای اعضای خانواده خود دریافت کنند که خود از طریق یکی از راههای مهاجرتی به کشور ترکیه رفته باشند و یک سال از اقامت آنها در ترکیه گذشته باشد و کارت آبی را دریافت کرده باشند. تمام افرادی که قصد مهاجرت از طریق ویزای همراه ترکیه را دارند بایستی بدانند که پس از مهاجرت حق کار و تحصیل را در کشور ترکیه ندارند.

مدت زمان اعتبار ویزای همراه با مدت زمان اعتبار ویزای متقاضی اصلی یکی است و هیچ راهی وجود ندارد که شخصی بتواند مدت اعتبار ویزای همراه بیشتری را از مدت اعتبار ویزای اصلی دریافت کند. مدت اعتبار ویزای همراه ترکیه 3 سال بوده و پس از این مدت امکان تمدید آن وجود دارد.

ویزای همراه ترکیه تنها به افراد زیر تعلق می گیرد:

  • همسر صاحب ویزای اصلی
  • فرزندان زیر 18 سال
  • فرزندان وابسته بالای 18 سال
  • فرزندان خارجی وابسته

 

شرایط اخذ ویزا همراه

علاوه بر ثبت مدت اقامت در سیستم اداره مهاجرت بایستی حداقل 1 سال از اقامت متقاضی در کشور گذشته باشد. در آمد متقاضی بایستی به گونه ای باشد که بتواند برای هریک از اعضای خانواده به صورت ماهیانه حداقل یک سوم درآمد ماهیانه شهروند ترکیه ای را تامین کند.

شخص متقاضی بایستی از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد تا بتواند هزینه های زندگی را پرداخت کند.

برای فرزندان 6 تا 18 سال میتوانید ویزا همراه اخذ کنید.

اسپانسر بایستی برای هریک از افراد یک بیمه درمانی معتبر تهیه کند.

باید تمامی مدارک مورد نیاز در طول ۵ سال گذشته (قبل از درخواست) را به اداره مهاجرت ارائه دهید.

در صورتی که متقاضی چند همسر داشته باشد، دولت این کشور تنها برای یکی از همسران ویزای همراه صادر میکند.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه ترکیه

متقاضیان بایستی جهت اخذ ویزای همراه ترکیه مدارک نامبرده در زیر را پس از ترجمه به اداره مهاجرت ترکیه تحویل دهد.

  • کارت ملی  وشناسنامه
  • عکس پرسنلی
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • سند ازدواج
  • گواهی تولد فرزند
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • رسید پرداختی بابت هزینه های ویزا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی
  • بیمه درمانی
  • شماره مالیاتی
  •  ارائه مدارک جهت اثبات مجوز اقامت
  • ارائه مدارک جهت اثبات رابطه خانوادگی
  • بررسی مدارک قضایی و پورتال الکترونیکی از دادگاههای این کشور
  • ارائه مدارکی جهت اثبات محل اقامت در این کشور

 

انواع ویزای همراه ترکیه

از بهترین کشورهای که اکثر ایرانیان برای مهاجرت انتخاب میکنند ترکیه میباشد. زیرا علاوه بر مخارج کم و همجوار بودن با ایران مزایای بسیاری را برای مهاجران به ارمغان می آورد و میتوانید از امکانات بسیاری برخوردار شوید. ویزای همراه ترکیه انواع مختلفی دارد که در زیر هر یک از آنها را شرح خواهیم داد:

 

ویزای همراه از طریق تحصیل

اگر دانشجو هستید و قصد دارید در دانشگاههای ترکیه تحصیل کنید بایستی در آزمون یوس (YOS) و نمره قبولی را در این آزمون کسب کنید. دانشجو میتواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال و بالای 18 سال که وابستگی عاطفی دارند، ویزای همراه دانشجویی تقاضا کند.

 

شرایط ویزای همراه دانشجویی ترکیه

امروزه یکی از رایج ترین روشها برای مهاجرت به ترکیه که مخاطبان زیادی دارد، ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ترکیه است که امکان تحصیل در تمامی مقاطع را برای برای دانشجویان خارجی و بین المللی فراهم کرده است. در دانشگاههای ترکیه تمامی دروس به زبان انگلیسی و ترکی تدریس میشوند.

لازمه ی ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه پذیرش از سوی دانشگاه مورد نظر و اخذ ویزای دانشجوی است. خانواده فرد نیز می توانند همراه متقاضی در این کشور ترکیه اقامت داشته باشند اما شرایط خاص خود را دارد و به همین منظور اعضاء خانواده می توانند پس از دریافت ویزای توریستی به مدت 3 ماه در کشور ترکیه اقامت داشته باشند. اگر خانواده فرد قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را داشته باشند بایستی جهت اخذ مجوز اقامت اقدامات لازم را انجام دهند.

متقاضیان ادامه تحصیل به زبان ترکی بایستی در آزمون ورودی YOS شرکت کرده تا بتوانند با کسب حداقل نمره تعیین شده ویزای تحصیلی دریافت کنند. و همچنین متقاضیان برای تحصیل به زبان انگلیسی بایستی با شرکت در آزمون SAT بتوانند حداقل نمره قبولی را دریافت کنند. همسر دانشجو که ویزای همراه دانشجویی کسب کرده نمیتواند در ترکیه کار کند و اگر بخواهند در ترکیه کار کنند بایستی برای ویزای کاری اقدام کنند.

فرزندان زیر 18 سال که با ویزای همراه دانشجویی به ترکیه مهاجرت کرده اند نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ندارند و میتوانند در مدارس ترکیه تحصیل کنند.

یکی از نکات جالب و قابل توجه ویزای همراه دانشجویی این است که همزمان با ویزای تحصیلی اسپانسر صادر میشود.

 

ویزای همراه از طریق کار

یکی از بهترین روشها برای مهاجرت ایرانیها به ترکیه مهاجرت کاری است. متقاضیانی که این روش را برای مهاجرت خود انتخاب میکنند ابتدا بایستی از طریق سایتهای کاریابی و موسسات کاریابی معتبر و همچنین آگهی های شغلی، شغل مناسب خود را پیدا کنند. بیشترین مشاغل مورد نیاز در ترکیه جهت کارعبارتند از: بسته بندی پوشاک، خیاط، جوشکار، آشپز، MDFکار، کفاش، نجار، خیاط، تعمیرکار، تور لیدر، کارگر ساده، چرم دوز، پلاستیک ساز و... افراد پس از پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی و یا مهارت و تخصص خود باییستی مدارک لازم خود را جهت بررسی و درخواست به کارفرما مربوطه ارسال کنند و در صورت تایید کارفرما میتواند به اخذ ویزای کار اقدام کند.

متقاضیان بایستی برای ورود به بازار کار در کشور ترکیه به زبان ترکی تسلط داشته باشند. تسلط به زبان انگلیسی نیز یک امتیاز مثبت برای متقاضی اخذ ویزای همراه محسوب می شود.

متقاضی ویزای کار میتواند برای همسر و فرزندان زیر 18 ساله خود ویزای همراه کاری اخذ کند. فرزندان زیر 18 سال میتوانند پس از اخذ ویزای همراه از طریق کار ،به تحصیل در کشور ترکیه مشغول شوند و نیازی به اخذ ویزای حصیلی ندارند.

 

ویزای همراه از طریق سرمایه گذاری

اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری هایی مانند: خرید ملک و ثبت شرکت یکی از بهترین راهها برای مهاجرت به ترکیه میباشد. با سرمایه گذاری در ترکیه میتوانید اقامت دائم خود برای خود دریافت کنید و از امتیاز خاصی جهت اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده خود برخوردار شوید .

افرادی که بتوانند در ترکیه ملکی به ارزش 250/000 دلار خریداری کنند و 500/000 دلار در بانک های این کشور سرمایه گذاری کند با اخذ اقامت دائم میتوانند پس از مدت کوتاهی برای اعضای خانواده خود اقامت دائم دریافت کنند.

 

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

مدارک لازم برای دریافت ویزای سرمایه گذاری در کشور ترکیه

  • مدارک شناسایی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • گواهی تمکن مالی
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای سرمایه گذاری و ارائه رسید آن
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • پاسپورت معتبر مدت دار
  • بیمه مسافرتی

 

هزینه اخذ ویزای همراه ترکیه

هزینه اخذ ویزا یکی از مهمترین مسائل برای مهاجران میباشد و علاوه برآن هزینه های زندگی در ترکیه همیشه جای سوال و دغدغه ای بزرگ می باشد. جالب است بدانید که هزینه های اخذ ویزای همراه ترکیه به ملیت و کشور شما بستگی دارد. به عنوان مثال برخی از ملیت ها به علت داشتن مزایای خاص از پرداخت هزینه اخذ ویزا و اقامت در ترکیه معاف میباشند.

هزینه اخذ ویزای همراه برای کودکان به میزان 50% کاهش می یابد و همسر متقاضی بایستی هزینه ویزا، مبلغ کارت اقامت ترکیه را به صورت کامل پرداخت کند. جالب است بدانید که با توجه به درآمد شهروندان ترکیه هزینه های زندگی در کشور ترکیه نسبت به کشور ایران پایین و مقرون به صرفه تر است.

 

چگونه ویزای همراه ترکیه بگیرم

ویزای همراه یکی از انواع روشهای مهاجرت به کشور ترکیه است که روشهای مختلفی دارد که هرکدام از شرایط و قوانین خاص خود برخوردار میباشند.

افراد پس از اخذ ویزای همراه ترکیه میتوانند همسر خود، و فرزندان زیر 18 سال و بالای 18 سال وابسته به خود را به عنوان همراه به کشور ترکیه ببرند. همسرانی که با ویزای همراه به ترکیه مهاجرت کرده اند نمیتوانند در ترکیه مشغول به کار شوند اما فرزندان میتوانند بدون اینکه به ویزای تحصیلی نیاز داشته باشند به تحصیل مشغول شوند. 

 

نحوه دریافت ویزای همراه ترکیه - وکیل وند

 

اعتراض به ریجکتی ویزای همراه

مفهوم اعتراض به ریجکتی یا رد شدن ویزا، مختص زمانی است که سفارت کشور مورد نظر با درخواست ویزای متقاضی مخالفت کند؛ سفارت ها در یک نامه که در حال حاضر از طریق ایمیل به شخص متقاضی ارسال می شود، ریجکتی ویزا را به اطلاع می رسانند.

معمولا در این نامه دلیل ریجکت شدن ذکر شده است که مطابق آن متقاضی می تواند در بازه زمانی تعیین شده، اعتراض خود را بر اساس مدارک، تنظیم و ارسال کند؛ بنابراین امکان اعتراض به ریجکتی ویزای همراه نیز وجود خواهد داشت و جای هیچ نگرانی نیست!

 

فرق ویزای همراه با مهاجرت خویشاوندی

بزرگترین فرق ویزای همراه با مهاجرت خویشاوندی در این است که واجدین شرایط برای دریافت ویزای همراه با مهاجرت خویشاوندی متفاوت هستند؛ به این صورت که در ویزای همراه، واجدین شرایط خاص تر هستند و در برخی مواقع به همسر و فرزند خلاصه می شود.

اما در مهاجرت خویشاوندی، این امکان وجود دارد که برادر و خواهر نیز بتوانند از طریق دعوتنامه مهاجرت کنند. فرد مقیم خارج از کشور با اجازه اقامت موقت، مانند مجوز تحصیلی نیز می تواند برای خانواده خود درخواست ویزای همراه کند؛ ولی در مهاجرت خویشاوندی و دعوتنامه، در بسیاری از کشور ها، لازم است تا مدت زیادی از اقامت فرد در کشور مورد نظر گذشته باشد.

 

آشنایی با ویزای تجاری 

ویزای تجاری به کارآفرین یا کارمندان یک شرکت این اجازه را می دهد که بتوانند به طور موقت برای مقاصد تجاری از یک کشور خارجی بازدید کنند؛ به عبارتی، این ویزا یک مجوز سفر است که برای دستیابی به اهداف تجاری و کسب و کار در کشور مقصد صادر می شود.

معمولا افراد برای شرکت در جلسات، کنفرانس ها یا همایش های مربوط به کسب و کار نیازمند ویزای تجاری هستند؛ تحت عنوان ویزای تجاری، افراد ممکن است در حین بازدید، فعالیت های تجاری نیز داشته باشند که به منزله کار یا اشتغال در کشور صادر کننده ویزا نیست.

دارندگان ویزای تجاری، حق کار تمام وقت در کشور صادر کننده ویزا را نداشته و اگر بخواهند به دنبال شغلی تمام وقت در خارج از کشور باشند، باید برای دریافت مجوز کار از کشوری که قصد اقامت در آن را دارند، درخواست دهند. با وجود اینکه برای دریافت ویزای تجاری نیازی به حق شهروندی کشور مقصد نیست، اما این نکته نباید از یاد برود که این نوع ویزا، محدودیت هایی برای صاحبان آن دارد.

 

شرایط دریافت ویزای تجاری ترکیه

در رابطه با شرایط دریافت ویزای تجاری ترکیه باید گفت، هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را برای صدور ویزای تجاری دارد، بعضی از کشورها به رویداد آنلاین و معافیت ویزا برای مسافران تجاری نیاز دارند و یا به بازدید کنندگان اجازه می دهند تا برای مدت زمان کوتاهی، بدون ویزا برای مقاصد تجاری وارد آن کشور شوند.

اما در اغلب کشورها، از متقاضیان می خواهند که قبل از سفر، به طور رسمی در سفارت یا کنسولگری ملی برای دریافت ویزای تجاری ثبت نام کنند؛ بنابراین لازم است قبل از انجام مقدمات نهایی سفر با ویزای تجاری، شرایط دریافت ویزای تجاری کشور مورد نظر خود را بررسی نمایید.

 

مدارک دریافت ویزای تجاری ترکیه

برای دریافت ویزای تجاری ترکیه یا هر کشور دیگری، باید مدرکی که بیانگر هدف سفر شما است را ارائه دهید، این مدارک برای اثبات واجد شرایط بودن ویزای مورد نیاز مقصد، برای مسافران تجاری می باشد. اکثر کشورها از متقاضیان می خواهند که مدارک زیر را برای دریافت ویزای تجاری ارائه دهند:

 

·         فرم های اداری درخواست ویزای تجاری تکمیل شده

·         پاسپورت معتبر با 6 ماه اعتبار باقی مانده

·         دو قطعه عکس پرسنلی رنگی 

·         برنامه سفر با جزئیات پرواز و اقامتگاه

·         مدارک اثبات کننده بودجه کافی برای سفر نظیر نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر حساب متقاضی و...

·         رسید هزینه پرداخت شده برای دریافت ویزای تجاری

·         دعوت نامه معتبر ویزای تجاری از شریک حقیقی یا حقوقی یا شرکت میزبان

·         گواهی اشتغال به کار

 

مراحل دریافت ویزای تجاری ترکیه

برای درخواست ویزای تجاری ترکیه و دریافت آن باید مراحلی مختلفی همچون تکمیل فرم DS-160، پرداخت هزینه های مربوط به ویزای B1، ترتیب دادن مصاحبه، آماده کردن فایل مدارک ویزای B1 و شرکت در مصاحبه را طی کنید.

فرم DS-160 یک فرم آنلاین است و هنگام درخواست ویزای غیر مهاجرتی یا تجاری باید آن را تکمیل نمود، این فرم به اطلاعات و جزئیات پیشینه متقاضی و هدف او از سفر به کشور مربوطه (ترکیه) نیاز دارد. بعد از ارسال این فرم به صورت آنلاین، یک صفحه و شماره تایید دریافت خواهید کرد که در مراحل بعدی اخذ ویزا لازم است.

هزینه های مربوط به ویزای B1 حدود 160 دلار است، برای ادامه درخواست خود باید این هزینه را بپردازید. علاوه بر این هزینه، ممکن است پرداخت هزینه های صدور ویزا نیز لازم باشد که میزان آن به روابط دیپلماتیک کشور ایران با کشور مقصد بستگی دارد و بعد از پرداخت تمام هزینه ها، باید نسبت به پیوست رسید آن ها به اسناد خود اقدام نمایید.

در رابطه با ترتیب دادن مصاحبه، همه متقاضیان ویزای تجاری بین 14 تا 79 سال باید در مصاحبه شرکت کنند؛ مصاحبه ها در سفارت کشور مقصد (ترکیه) و توسط یک مقام رسمی انجام می شود. با توجه به حجم کاری بالا در سفارتخانه ها، بهتر است از مدت ها قبل نسبت به دریافت نوبت اقدام کنید.

همچنین لازم است فایل مدارک ویزای B1 را نیز آماده کنید که برای این کار درخواست ویزای شما باید حاوی مدارکی از جمله: صفحه تایید فرم DS-160 به همراه کد، پاسپورت معتبر، جزئیات حساب های شخصی متقاضی در رسانه های اجتماعی، صفحه تایید مصاحبه، عکس، نامه هدف از سفر تجاری متقاضی، صورت حساب های مالی یا بانکی، مدارک سوء پیشینه و... باشد.

برای شرکت در مصاحبه؛ لازم است در روز مصاحبه و با در دست داشتن مدارک هویتی و... آماده پاسخگویی به سوالات مصاحبه کننده باشید. در این جلسه از شما در مورد سوابق تان، هدفتان از بازدید، کسب و کاری که در کشور مربوطه انجام خواهید داد و اینکه آیا قصد بازگشت دارید یا خیر، سوال پرسیده می شود که بهتر است به تمام آن ها با صداقت پاسخ دهید.

 

زمان لازم برای صدور ویزای تجاری

شاید برای شما جای سوال باشد که زمان لازم برای صدور ویزای تجاری ترکیه چقدر است؟ در پاسخ به سوال باید بگوییم، ب طور کلی زمان لازم برای صدور ویزا، بستگی به نوع ویزایی دارد که قصد دریافت آن را دارید؛ به عنوان مثال، صدور ویزای موقت غیر مهاجرتی ممکن است چند هفته یا حداکثر چند ماه طول بکشد.

اما دریافت ویزای مهاجرتی ممکن است سال ها طول بکشد تا مورد تایید قرار بگیرد، به عبارت دیگر، پاسخ قطعی به مدت زمان بررسی درخواست صدور ویزای تجاری آسان نیست؛ زیرا دولت ها هر متقاضی را به صورت موردی و به ترتیب دریافت مدارک آن ها بررسی خواهند کرد.

از مطالب فوق اینطور نتیجه گیری می شود که مدت زمان لازم برای صدور ویزای تجاری ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد، آنچه که در این میان  اهمیت دارد، آن است که فرد متقاضی بعد از گذراندن مراحلی نظیر ارائه مدارک، تعیین وقت، مصاحبه حضوری و... باید مدت زمانی را برای دریافت نتیجه و اخذ ویزای تجاری ترکیه منتظر بماند.

 

مدت اعتبار ویزای تجاری

اعتبار ویزا به دوره ای گفته می شود که دارنده ویزا، مجاز به ورود به کشور مقصد و اقامت در آن می باشد؛ دارنده می تواند در هر زمانی از تاریخ صدور تا قبل از انقضای اعتبار وارد کشور مقصد شود. ویزا بعد از اتمام دوره اعتبار آن، بدون توجه به این که ورودی ها تمام شده یا نه، به طور خودکار، نامعتبر می شود.

با این حال، حتی اگر متقاضی دارای ویزای معتبر باشد، ممکن است مقامات مهاجرت از ورود وی جلوگیری نمایند. معمولا اعتبار ویزای تجاری یا ویزای بیزینس، بر اساس مدت زمانی که شخص متقاضی در کشور مقصد فعالیت خواهد داشت، تعیین می شود و به همین دلیل، مدت زمان حضور متقاضی در دعوت نامه ذکر خواهد شد.

 

هزینه اخذ ویزای تجاری

به طور کلی دریافت ویزا شامل هزینه های مختلفی است که باید آن ها را پرداخت نموده و رسید پرداختی آن ها در پرونده ضمیمه شود؛ هزینه ویزای تجاری هر کشور، از سوی کنسولگری آن کشور تعیین می شود و برای هر کشور، متفاوت است.

اگر ویزای تجاری به صورت لیبل صادر شود، هزینه آن باید در سفارت پرداخت شود؛ اما در صورتی که ویزا به صورت الکترونیکی صادر شود، هزینه آن نیز به صورت اینترنتی قابل پرداخت می باشد 

لطفا کمی صبر کنید

میانگین 5 از 1 رای

آیا اخذ ویزای همراه تحصیلی ترکیه شرایط تحصیل در ترکیه را آسان تر می کند؟

بله، همراه داشتن اعضای خانواده به هنگام تحصیل، موجب کم شدن استرس ناشی از مهاجرت و افزایش آرامش می‌شود. بیشتر افراد متاهل، تنها کشور‌هایی را انتخاب می‌کنند که بتوانند در حین تحصیل، همسر و فرزندشان را همراه خود داشته باشند که اخذ ویزای همراه تحصیلی ترکیه شرایط تحصیل در ترکیه را هموارتر می کند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه تحصیلی ترکیه چیست؟

1) پاسپورت 2) مدارک شناسایی و اثبات رابطه خانوادگی 3) امکان تمکن مالی برای زندگی 4) مدارک تکمیل شده و در نهایت نامه قبولی و پذیرش از دانشگاه متقاضی

آیا ویزای همراه تحصیلی ترکیه به فرزندان و همسر تعلق می گیرد؟

بله، ویزای همراه تحصیلی ترکیه به همسر و فرزندان (زیر ۱۸ سال) و فرزندان وابسته بالای ۱۸ سال متقاضی تحصیل در ترکیه تعلق می‌گیرد.

مدت اعتبار ویزای همراه تحصیلی ترکیه چقدر است؟

برای ویزای همراه تحصیلی حداکثر دو سال اعتبار وجود دارد که قابل تمدید است. ویزای همراه تا زمانی که دانشجو در حال تحصیل باشد و ویزای تحصیلی دارد برای خانواده‌ او امکان تمدید شدن دارد.

ایرانیان با اخذ ویزای توریستی ترکیه تا چند ماه می توانند اقامت داشته باشند؟

اخذ ویزای توریستی ترکیه به ایرانیان امکان اقامت سه ماهه در این کشور را می دهد.

مدارک و شرایط لازم برای دریافت ویزای دانشجویی ترکیه چه مواردی است؟

فرم تکمیل‌شده مربوط به ویرای تحصیل در ترکیه - پاسپورت معتبر - عکس و مدارک بیومتریک - نامه معتبر پذیرش از دانشگاهی در ترکیه و موارد دیگر که جهت اطلاع از آن ها به سایت وکیلوند مراجعه نمایید.
آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مسولیت کارشناس موسسه مهاجرت

من بهمن ماه 1402 با یک شرکت معتبر قراردادی جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا...

01 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

تحصیلی و مهاجرتی

من دوران لیسانس یک بار به دانشگاه تعهد کتبی به دانشگاه دادم ولی معدل ک...

22 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

خروج از کشور افراد زیر سن قانونی

سلام وقت بخیر من 16 سال سن باید چه شرایطی داشته باشم برای مهاجرت از ای...

12 بهمن 1402

عدم بازگشت به حریم ایران

سلام من دانشجوام درخواست خروج از کشور دادم تاریخ برگشتم 19 اگه بعد از...

17 دی 1402
وکیل پایه یک دادگستری

تعارض در تابعیت زن ایرانی

با فرض تحمیل تابعیت شوهر اهل ترکیه بر زن ایرانی ، در صورت طرح دعوایی ا...

13 دی 1402
وکیل پایه یک دادگستری

اجازه خروج همسرازکشور

سلام چهارساله درگیر طلاقیم قانونا هنوز جدا نشدیم ولی جدا زندگی میکنیم....

30 آبان 1402
کارشناس حقوقی

اخذ وکیل مهاجرتی جهت انجام امور

سلام،برای مهاجرت قرار شده که مبلغی رو به شخصی پرداخت کنم تا تمام پروسه...

01 آذر 1402
وکیل پایه یک دادگستری

تمدید کارت آمایش اتباع خارجه

سلام وقت بخیر. من تا کارت امایش 8 را دارم و بعد از اون نتونستم به دلیل...

07 آذر 1402
کارآموز وکالت

درخواست پناهندگی اقلیتهای جنسی

سلام وقت بخیر
من 24 سالم هست و پارتنرم 19 سال
میخواییم برای پناهندگی ا...

21 آبان 1402
وکیل پایه یک دادگستری

ایا با کاشت مو نیاز است عکس پاسپورت عوض شود

باسلام ودرود

من کاشت مو انجام دادم ایا نیاز هست عکس پاسپورتم عوض بشه...